Evde Lahmacun Nasıl Yapılır

    Benim oğlan lahmacunu çok seviyor.Dışardan alayım dediğim zaman kabul etmiyor.Özellikle evde yaptıklarımdan istiyor.Ben de hamur işi  yapmayı çok sevdiğim için hemen işe girişiyorum.Tabi ben lahmacunları yaparken o arada o da hamurla oynuyor.Tariflerde lahmacun hamuruna hep maya konulduğunu görünüyoruz.Benim bildiğim Lahmacun maya ile yapılmaz.Mayalı hamuru da denedim ama kesinlikle mayasız hamurla yapılan lahmacun daha lezzetli.Görüntü ve lezzet olarak da dışardan alınandan   hiçbir farkı yok.

Hamur Malzemeleri (LAHMACUN)

  • 5 su bardağı un(beyaz ve tam buğday unu karışık)
  • 1 ,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 su bardağı ılık su

LAHMACUN İÇİ

  •  300 gr orta yağlı kıyma
  •  2 kuru soğan
  •  2 domates
  •  2 kapya biber
  •  1 tutam maydanoz 
  •  2 diş sarımsak 
  •  Kırmızı toz biber,karabiber,kimyon,tuz,isot
  •  1 kaşık biber salçası
  •  2-3 Çorba kaşığı sıvı yağ
            Kıyma dışındaki tüm malzemeleri rondodan geçirip kıyma ile yoğuralım.

Ben her zaman beyaz ve tam buğday ununu karıştırırım hamur işlerimde.Tuzunu da kattıktan sonra ılık suyu azar azar dökerek orta sertlikte bir hamur yapalım.Hamurumuzun püf noktalarından biri de iyi yoğurmak. Hamurumuzu yarım saat dinlendirdkten sonra aynı büyüklükte bezelere ayırıyoruz.Ben bu hamurdan 20 beze yaptım.Her bir bezeyi tavamın büyüklüğünde ince olarak açtım.Tavamın tabanına uygun olsun diye bezeleri küçük yaptım.İnce de açtığım için 20 beze çıktı.Bezeleri bol unla açalım.Yağlı kağıda biraz mısır unu ya da tam buğday unu serpelim.Açılan hamuru buraya yerleştirelim.Üzerine harcımızdan koyup çok bastırmadan hamurun her tarafına yayalım.Kağıdın üstünden tavaya kaydıralım.Tavaya koymak için başka bir yöntem olarak hamur açma tahtamın bir köşesine un serptim.Açılan hamurumu buraya koyup içini yaydım.lahmacunlu hamurun ucundan tutup tavaya kaydırdım.Siz yaptıkça yöntem geliştiriyorsunuz zaten.Ocağın büyük gözünde kısıktan biraz harlı ateşte pişirdim.Tavanın kapağı kapalı olacak.Kesinlikle kapaklı bir tava olacak.Ara ara altını kontrol ettim yer yer kızarınca tepsiye aldım.Tavadan alınca sert olabilir üst üste koyunca yumuşuyor zaten.Afiyet olsun.

Yorumlar