ÇİN MANTISI


        Çin mantısı bizim mantıdan farklı olarak daha sert bir hamur olmalı.Tarif verirken su miktarı vermedim o yüzden suyu azar azar koyarak çok sert bir hamur elde edeceğiz.Açarken ekstradan un kullanmaya gerek kalmayacak.Hamur çok ince açılmayacak ama kalın da olmayacak.İç malzemeleri de çok çeşitli olabiliyor ben damak tadımıza uygun olan malzemeleri seçtim.Soya filizi,pırasa,lahana,mantar,taze zencefil,değişik turşu rendeleri marul iç malzeme olarak kullanılabilir.Sebzeleri rendeleyip ya da ince ince doğradıktan sonra mutlaka suyunu sıkın.


HAMUR MALZEMELERİ 

  • 3 su bardağı un
  • Su
  • Tuz 

İÇ MALZEMELERİ  


  • 300 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 2 diş sarımsak 
  • 1 kase yeşil soğan
  • 1 kase pırasa
  • 1 çay kaşığı susam yağı
  • 1 tatlı kaşığı taze zencefil 
  • 2 kaşık soya  sosu
  • Karabiber,kırmızı toz biber ve tuz

Un ve tuzu karıştıralım.Suyu azar azar katarak sert bir hamur yapalım.Yarım saat dinlendirelim.

1 kase ince doğranmış,yeşil soğan,pırasa,rendelenmiş zencefil,sarımsak, kıyma ve diğer malzemeleri yoğurarak homojen bir karışım elde edelim.


Dinlenen hamurdan çok küçük bezeler yapıp çay tabağı büyüklüğünde açalım.Ya da hamuru 2-3 bezeye bölüp açalım.Çok ince ya da kalın bir hamur olmayacak.Yuvarlak bir kalıp yardımıyla hamurdan parçalar keselim.İç harcı koyup bohça şeklinde kapatalım.Yapışmaz bir tavaya mantıları yerleştirelim.Mantiların dibini saracak kadar su koyup suyunu çekinceye kadar pişirelim.Bu arada tavanın kapağı kapalı olsun.Mantılar buharda iyice haşlanmış olacaklar.Çok fazla su olmayacak sadece mantıların tabanını kaplayacak kadar.Tavadaki su tamamen kuruyunca 2-3 kaşık yağ dökelim ve mantıları kızartalım.Ben sadece alt kısmı kızarttım.Siz isterseniz her iki tarafı da kızartabilirsiniz.Mantılarımız servise hazır.Normalde sarımsaklı yoğurtla servis edilmiyor.İsteğe bağlı olarak soya soslu özel bir sos hazırlanabilir.Ben domates sos ve sarımsaklı yoğurt ile servis ettim.Damak zevkinize göre herhangi bir sosla servis edebilirsiniz😃😋 .

.

Yorumlar