EL AÇMASI SOSLU MANTI

MANTI



HAMUR MALZEMELERİ 

  • 4 su bardağı un 
  • 3 yumurta 
  • 1 çay bardağı su
  • Tuz

İÇ MALZEMELERİ 


  • 200 gr kıyma 
  • 1 soğan 
  • 1 Demet maydanoz 
  • Tuz,karabiber,toz biber 
  • Soğanları ve maydanozu çok ince kıyalım.Kıyma,tuz,baharat,maydanoz ve soğanları iyice harmanlayalım.

MANTI SOSU

  • 2 su bardağı et suyu 
  • 1 çorba kaşığı tereyağı 
  • 1 çorba kaşığı salça

       Hamur malzemelerini iyice yoğuralım.Sert bir hamur olacak.Hamuru böldüğümüzde bölünen yerlerin kesik kesik olması gerekiyor.Yani hava boşlukları olmalı .Mantımızı bezelere ayırıp kurumaması için üzerine bir örtü örtelim.Yarım saat dinlendirelim.İnce olmayacak şekilde açalım.Bıçak yardımı ile küçük kareler keselim.İçine kıymasını koyup köşelerinden birleştirelim.Kaynamış tuzlu suda haşlayalım. Sarımsaklı yoğurt ile servis edelim
         Ben bu sefer mantım için salçalı sos hazırladım.Başka bir tencerede 1 çorba kaşığı tereyağı, 2 su bardağı et suyu ve 1 çorba kaşığı domates salçasını kaynattım.Mantılarımı bu sosa buladım.Üzerine de sarımsaklı yoğurdumu döktüm.Enfes oldu.





.

Yorumlar